+381 11 361 2468
Bulevar Vojvode Mišića 12, 11000 Beograd, Srbija
English    Srpski
Pratite nas:

Vatrosprem Inovacije :: Sistemi zaštite autobusa i transportnih sredstava

Nalazite se ovde:
sistemi zaštite autobusa i transportnih sredstava

Sistem zaštite od požara autobusa i transportnih sredstava

Sistem za gašenje je zasnovan na tečnosti za gašenje kojom se gase požari klase A i B. Modularnog je tipa što omogućava veliku prilagodljivost prostoru za gašenje. Konfiguracija sistema se može brzo i efikasno menjati u zavisnosti od prostora za koji se zahteva gašenje.

Sistem se sastoji iz posude u kojoj se nalazi tečnost za gašenje pod pritiskom i cevovoda sa mlaznicama za nanošenje tečnosti u prostor i na površinu koje se gasi. Osim instalacije za gašenje sistem se sadrži i elektroinstalaciju sa senzorima povišene temperature, čiji impuls aktivira instalaciju za gašenje. Sistem omogućuje sigurnu zaštitu od požara: motornog prostora, prostora kompresora i turbine, prostor Webasto grejača.

Tečnost pri kontaktu sa vatrom ili ugrejanom površinom, usled hemijske reakcije koja se tom prilkom dešava, ima veliku sposobnost oduzimanja toplote od materijala koji gori te na taj način gasi požar jer prekida tzv. lanac gorenja. Na gašenim površinama se zadržava film koji ne dozvoljava takozvani povratni plamen bez obzira na količinu ulja ili prljavština koje su se formirale tokom eksploatacije vozila. Odmah posle gašenja požara površine su toliko ohlađene da se slobodno mogu dodirnuti rukom. Posle izvršenog gašenja poželjno je da se prostor gde se desilo gašenje opere vodom. Tečnost se potpuno rastvara u vodi i lako se spira sa površina tako da dodatno čišćenje nije potrebno. U dodiru sa vazduhom totalno se razloži u roku do 24 časa i ispari.

Svi delovi u instalaciji su izrađeni od čelika. Bonpet tečnost je ekološki prihvatljivo sredstvo, biorazgradivo, bez uticaja na životnu sredinu, ljude ili životinje. O tome je „Nacionalni centar za kontrolu trovanja Srbije“ dao svoje mišljenje kao o sredstvu za koje nisu potrebne nikakve mere opreza ili obeležavanja kao opasnog sredstva.

Održavanje sistema za gašenje je veoma lako i svodi se na povremenu kontrolu manometra koji pokazuje pritisak u boci. Kontrola se svodi na to da vozač konstatuje da je kazaljka na manometru u zelenom polju. Drugo održavanje instalacije od strane vaše službe za pp zaštitu ili službe održavanje nije potrebno. Posuda aparata se ispituje svake druge godine na hladan vodeni pritisak kao i svi pp aparati. Sistem je obavezno servisirati kao i svaki drugi sistem za gašenje na svakih šest meseci i to čini naša služba servisiranja i održavanja.

U odnosu na ranije ugrađivane sistema u autobusima JKP GSP Beograd sadašnji sistem nema tečnost u cevovodu i mlaznice nisu stalno zatvorene ampulama koje pucaju na određenoj temperaturi već se aktiviranje sistema izvodi putem linijskih detektora temperature koji na temperaturi od 105 stepeni daju signal za aktiviranje instalacije za gašenje. Mlaznice su zbog zaštite od prljavština stalno pokrivene plastičnim kapicama koje pri isticanju tečnost pod pritiskom izgura sa mlaznice i oslobodi izlaz za prskanje po određenoj površini odnosno zapremini.

Sistemom alarmiranja odnosno gašenja su pokriveni samo oni prostori koji su najugroženiji. Instalacija za alarmiranje odnosno aktiviranja gašenja se sastoji od temperaturnih senzora koji se postavljaju u prostorima gde je mogućnost zapaljenja povećana i gde je potrebno izvršiti gašenje, protivpožarno otpornog kabla kojim se signali od senzora dovode do kontrolne kutije sa relejima i signalnim svetiljkama i zujalicom ili do računara koji kontroliše pojedine bitne elemente ili sisteme vozila. Svetlosno zvučni signali se postavljaju neposredno kod vozača kako bi imao uvid u stanje štićenih prostora. Takođe postoji mogućnost da vozač putem tastera, na osnovu svoje procene, aktivira sistem za gašenje.

© 2015. Vatrosprem Inovacije :: Web Dizajn New Web